نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

www.0098sms.com

سال نو مبارک



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 848
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

اسطوخودوس تسکین جای سوختگی تسکین دهنده درد خواص دارویی اسطوخودوس خواص درمانی اسطوخودوس خواص و فواید گیاه اسطوخودوس درمان افسردگی درمان بی خوابی روغن گیاه اسطوخودوس سرطان سلامت موها شل‌کننده عضلات ض عفونی‌کننده گیاهی عمل جراحی قلب فواید گیاه اسطوخودوس مقابله با استرس نیش حشرات کاهش اضطراب کاهش تشویش کاهش فشار خون

اسطوخودوس گیاه شگفت‌انگیزیست که در بهبود شرایط جسمی و روانی انسان معجزه می‌کند

شل کننده عضلات، درمان بی خوابی و افسردگی و تسکین دهنده درد

 

 برای مقابله با استرس نیز هیچ گیاهی به اندازه اسطوخودوس موثر نیست. به گفته محققان اسطوخودوس اعصاب را آرام و عضلات را شل می‌کند. این گیاه آرامش‌بخش، دستگاه عصبی و تحریک‌پذیری آن را کنترل می‌کند.
.
بر اساس مطالعات متعددی که روی اسطوخودوس انجام گرفته، روغن این گیاه، استرس بعد از عمل را در بیمارانی که عمل جراحی قلب انجام داده‌اند، کاهش می‌دهد و از اضطراب زنانی که تحت همودیالیز قرار می‌گیرند، می‌کاهد.

 

گیاه معطر «اسطوخودوس» با خواص دارویی و درمانی بسیار که در گذشته در مناطق مدیترانه‌ای و اطراف آن کشت می‌شد، اکنون تقریبا در تمام مناطق جهان پرورش داده می‌شود.
.
«اسطوخودوس‌» همانند دیگر گیاهان دارویی، خواص بیشماری دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- شل‌کننده عضلات:
بررسی‌های پزشکان ژاپنی نشان می‌دهد که روغن این گیاه دارای ترکیب‌های اصلی است که در آرام‌سازی عضلات تاثیر دارند.
- درمان بی‌خوابی و افسردگی:
در مطالعه‌ای که توسط پزشکان کره‌ای بر روی 42 زن مبتلا به اختلال بی‌خوابی و افسردگی صورت گرفت، مشخص شد که زنان مبتلا به این دو اختلال با مصرف دم‌نوش اسطوخودوس به میزان چشمگیری بهبود پیدا می‌کنند.
- کاهش فشار خون:
بررسی محققان ژاپنی نشان می‌دهد که تحریک حس بویایی با استفاده از روغن «اسطوخودوس» می‌تواند در کاهش فشارخون نقش موثری داشته باشد.
- تسکین‌دهنده درد:
استفاده از روغن این گیاه، روشی موثر برای تسکین دردهای کوتاه مدت بویژه در ناحیه گردن است.
- کاهش اضطراب و تشویش:
بررسی محققان بر روی تعداد بیمارانی که در حال انجام فرآیند درمان دندان‌هایشان بودند، نشان داد که استشمام بوی این گیاه احساس اضطراب را در آنان کاهش می‌دهد. همچنین می‌تواند در کاهش رفتار خشونت‌آمیز افراد مسن مبتلا به زوال عقلی و آلزایمر موثر باشد.
- کاهش خطر ابتلا به سرطان:
محققان ایتالیایی معتقدند که روغن این گیاه می‌تواند از تشکیل کلونی‌ ژن‌های جهش یافته که عامل بروز سرطان هستند، جلوگیری کرده و در نتیجه خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها را کاهش دهد.
- خاصیت آنتی‌باکتریال:
سطوخودوس به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی‌باکتریال یک ضدعفونی‌کننده قوی گیاهی است.

علاوه بر موارد فوق، این گیاه جای سوختگی و نیش حشرات را تسکین می‌دهد و به سلامت موها نیز کمک می‌کند.

اسطوخودوس

 

 

 

 

 

 

   

 

گیاه اسطوخودوس یکی از معروفترین گیاهان طب سنتی است. نام لاتین و نام علمی انواع بسیاری از این گیاه به احتمال زیاد از واژه لاتین به معنای «شستن» گرفته شده است. یونانیان باستان، رومیان و مسلمانان، اسطوخودوس را از بوی معطر آن بخوبی می‌شناخته‌اند. این گیاه از اوایل قرن دوازدهم به عنوان یک گیاه آرایشی و جوشاندنی، مورد استفاده عموم قرار می‌گرفته است. کشت این گیاه در انگلستان بعد از اواسط قرن شانزدهم متداول شده است. گل‌های اسطوخودوس حاوی روغن فراری است که برای رفع سرگیجه، ضعف و دوران سر از بخور آن استفاده می‌شود و یا در آب رقیق می‌گردد و بر روی شقیقه یا گیجگاه مالیده می‌شود .
گیاه همچنین آرامش دهنده و مسکن درد است و هنگام سردردهای عصبی و تنش مصرف می‌شود. کسانی که بیماران خود را با مواد گیاهی مداوا می‌کنند، برای رفع بی‌خوابی، روغن اسطوخودوس را تجویز مینمایند. روغن اسطوخودوس همچنین یک ضد میکروب قوی می‌باشد و باکتری‌های حامل بیماری دیفتری و تیفوس را از بین می‌برد. لوسیون ضد میکروب گیاه را روی زخم‌ها و بریدگی‌ها می‌مالند؛ در واقع تا زمان جنگ جهانی اول، برای پیشگیری از عفونی شدن زخمها، از این لوسیون استفاده می‌شده است .
اسطوخودوس را به هنگام سوختگی و به خصوص سوختگی با آب‌جوش تجویز می‌کنند. اگر خود گیاه را به طور مستقیم بر روی سوختگی قرار داده شود، پوست تاول نمی‌زند. هم گل‌ها و هم روغن گیاه، دافع حشرات موذی هستند. اروپاییان گل‌های اسطوخودوس را در کیسه‌هایی می‌ریخته و در میان لباس‌ها و ملحفه‌ها در کمد لباس قرار می‌داده‌اند تا هم از بیدزدگی آنها جلوگیری شود و هم خشبو شوند. اگر روغن آن را روی پوست بمالید، پشه به انسان نزدیک نمی‌شود



:: موضوعات مرتبط: علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , اقتصادی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 1176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی



:: موضوعات مرتبط: محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 712
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
یکی از دانشجویان دکتر حسابی به ایشان گفت : شما سه ترم است که مرا از این درس می اندازید. من که نمی خواهم موشک هوا کنم . می خواهم در روستایمان معلم شوم . دکتر جواب داد : تو اگر نخواهی موشک هواکنی و فقط بخواهی معلم شوی قبول ....


ولی تو نمی توانی به من تضمین بدهی که یکی از شاگردان تو در روستا ، نخواهد موشک هوا کند



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , اقتصادی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 1166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

 

روزی یک مرد ثروتمند، پسر بچه کوچکش را به یک ده برد تا به او نشان دهد مردمی که در آن جا زندگی می کنند چقدر فقیر هستند . آن ها یک روز و یک شب را در خانه محقر یک روستایی به سر بردند .در راه بازگشت و در پایان سفر ، مرد از پسرش پرسید : نظرت در مورد مسافرت مان چه بود ؟پسر پاسخ داد : عالی بود پدر !....پدر پرسید : آیا به زندگی آن ها توجه کردی ؟

پسر پاسخ داد: فکر می کنم !پدر پرسید : چه چیزی از این سفر یاد گرفتی ؟پسر کمی اندیشید و بعد به آرامی گفت : فهمیدم که ما در خانه یک سگ داریم و آن ها چهار تا . ما در حیاط مان فانوس های تزئینی داریم و آن ها ستارگان را دارند . حیاط ما به دیوارهایش محدود می شود اما باغ آن ها بی انتهاست !در پایان حرف های پسر ، زبان مرد بند آمده بود . پسر اضافه کرد : متشکرم پدر که به من نشان دادی ما واقعأ چقدر فقیر هستیم !

از وبلاگ به عشق باران



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 1080
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1395 | نظرات ()